Het belangrijkste voor uw website is Content

  |   Door:

Wanneer website eigenaren contant met ons opnemen met de vraag waarom hun website niet goed scoort in google, dan is het grootste probleem meestal een tekort aan content. Tekst, afbeeldingen en video's zijn op elke pagina ontzettend belangrijk. Ze hebben direct en indirect invloed op de zoekresultaten.

Directe invloed van goede content

Google crawlt (crawlen kan simpel worden omschreven als het bekijken en beoordelen van de website door de zoekmachine) uw website constant op de content die erop staat. Deze inhoud wordt getoetst op een groot aantal criteria. Is de tekst goed geschreven zonder spelfouten? Gaat de tekst ook daadwerkelijk over hetzelfde onderwerp als de pagina-titel? Zijn er afbeeldingen of video's te vinden over dit onderwerp op de pagina? Is de inhoud uniek en volledig? Dit zijn slechts een aantal van de beoordelingscriteria van google, maar als het totaalplaatje dat google van uw pagina krijgt klopt, dan is de kans groot dat uw website op dit onderwerp hoog zal scoren. Uiteraard zijn er vele factoren die uw positie in de zoekresultaten bepalen, maar zonder goede content kunt u in ieder geval niet hoog scoren.

Indirecte invloed van goede content

Het hebben van goede content op uw pagina's geeft ook indirecte signalen aan google over de kwaliteit van uw website. Dit heeft te maken met de gebruikerservaring. Wanneer uw klanten uw pagina goed beoordelen, dan zullen zij niet direct wegklikken, langer op de pagina blijven, de pagina via sociale media delen met hun vrienden of ernaar linken op websites. Google ontvangt deze signalen en kan aan de hand ervan bepalen of de gebruiker de pagina interessant vindt. Hoe beter de gebruikerservaring, hoe positiever de signalen voor google en hoe hoger de pagina zal scoren in de zoekresultaten.

Google beoordeelt de content op uw website dus zelf, maar luistert ook naar de signalen die bezoekers van uw website afgeven. Zorg er dus voor dat uw website goede unieke content bevat die interessant is voor de bezoekers. In de toekomst zal de gebruikerservaring waarschijnlijk alleen maar nóg belangrijker worden als de richting waarin google zich beweegt niet verandert. Houd dus altijd in het achterhoofd bij het maken van een nieuwe pagina of artikel dat u de tekst in eerste instantie schrijft voor de bezoeker en niet voor de zoekmachine!

Dit artikel is geschreven door .